loading...
دانلود رايگان نرم افزار با لينک مستقيم, دانلود بازي, دانلود

مرجع خبری پرسپولیس : «داربی» در اصطلاح فوتبالی ها به دیدار دو تیم همشهری اتلاق می شود که در همه جای دنیا از آن به عنوان یکی از زیباترین دیدارهای فصل یاد می شود و معمولا بیشترین تماشاگر هم برای دیدن این دیدار به ورزشگاهها می روند.

البته وقتی پای تقابل دو تیم بزرگ ورزشی یک شهر یا منطقه و حتی کشور به میان می آید، نا خود آگاه کلمه «داربی» به ذهن علاقه مندان آن رشته خطور می کند،این کلمه سوابق تاریخی، فرهنگی، قومی و حتی مذهبی را نشان می دهد که هیچ تأکیدی برای همشهری بودن طرفهای مورد بحث وجود ندارد.



درچنین بازیهایی معمولا تیم ها تلاش میکنند بهترین فوتبال خود رابه نمایش بگذارند و ضمن کسب امتیازات لازم ، تماشاگران و هواداران پرشمار خودرا خوشحال به خانه بفرستند . این بازی جنبه حیثیتی نیز می تواند داشته باشد و هواداران شکست تیمشان را اصلا بر نمی تابند و به هر صورت ممکن از تیم مورد علاقه خود پیروزی می خواهند.


مشهورترین دربی های دنیا


در فوتبال روز دنیا داربی های بزرگی برگزار می شود که علاوه بر حضور دهها هزار نفر از علاقه مندان به فوتبال در ورزشگاهها ، میلیونها بیننده تلویزیونی نیز در سراسر جهان پای گیرنده های خود می نشینند تا شاهد داربی کشورهای مختلف باشند در این بین داربی دوتیم اینترمیلان - آث میلان ( داربی میلانو یا مدونیا ) در ایتالیا ، بارسلونا - رئال مادرید (ال کلاسیکو) در اسپانیا ، گالاتاسرای - فنر باغچه در ترکیه ، منچستر یونایتد - منچستر سیتی (داربی منچستر ) در انگلیس ،لیورپول - اورتون ( مرسی ساید) و ... از جمله داربی های بزرگ و پرطرفدار هستند.



داربی تهران 43 ساله شد

اما در ایران یک داربی جذاب و پرحاشیه وجود دارد که امسال عمرش به 43 سال رسیده است . دیداری که بین دو تیم استقلال و پرسپولیس ایران برگزار می شود و معمولا تماشاگرانی نزدیک به یکصد هزار نفر داشته است. (مرجع خبری) استقلال و پرسپولیس اولین دیدار خود را روز 16 فروردین ماه سال 1347 برگزار کردند و البته نتیجه ای بهتر از تساوی صفر بر صفر عایدشان نشد . اما از همان زمان به بعد دیدارهای دوتیم به خاطر طرفدارانی که داشته اند و حساسیت هایی که بین هوادارانشان وجود داشت ، به یک داربی جذاب و پرحاشیه و البته پرخسارت تبدیل شد .


دلیل حساسیت داربی سرخابی چیست ؟

بازیهای استقلال و پرسپولیس از همان ابتدا دارای حاشیه های مثبت و منفی بسیاری بوده و در شرایطی که تمامی اعضای کادر فنی و بازیکنان و مسئولان تیم ها در تمام این دوران تاکید کرده اند « این دیدار هم 3 امتیاز بیشتر ندارد و مثل سایر بازیهاست » اما با این حال هیچگاه بازی استقلال و پرسپولیس بدون حاشیه و حساسیت برگزار نشده است . در این مورد عوامل زیادی دخیل هستند که مهمترین آن اهمیت و توجه بیش از اندازه هواداران دو تیم به نتیجه این بازی است . هواداران استقلال و پرسپولیس که معمولا در تمام طول سال ، کری های خاص خود را در مورد این بازی می خوانند اهمیت زیادی به نتیجه بازی میدهند و به هیچ وجه دوست ندارند تیم محبوبشان بازنده دربی باشد . این اتفاق خصوصا در میان جوانان و نوجوانان دانش آموز که در طول روز ارتباط بیشتری با یکدیگر دارند بیشتر به چشم میخورد . البته این روزها نسبت به گذشته کمتر علاقه برای به آمدن ورزشگاه برای دیدن بازی این دوتیم وجود دارد و طرفداران بیشمار این دو باشگاه سعی میکنند از تلویزیون خانه شان بازی را تماشا کنند.


حساسیت بالا ، کیفیت فنی پایین

یکی از انتقاداتی که به بازی استقلال و پرسپولیس وارد میشود این است که این بازی کمتر توانسته فوتبالی زیبا و تماشاگر پسند از آب دربیاید و اکثر زمانها به خاطر حساسیت بالایی که برای دو تیم دارد ، از نظر فنی در کیفیتی نازل و غیر قابل قبول ارائه شده است . شاید ترس از شکست و سرکوفت خوردن از سوی هوادارانشان باعث می شود دوتیم در این بازی محتاط و دست به عصا حرکت کنند و نتوانند فوتبالی تماشاگر پسند را به نمایش بگذارند.


استیلی - مظلومی کدام یک رستگار می شوند؟

داربی هفتاد و یکم دو تیم استقلال و پرسپولیس در شرایطی روز جمعه ۲۵ شهریور برگزار می شود که استقلال علی رغم بازی های نه چندان دلچسب نتایج خوبی کسب کرده گویی که خیلی ها بر این باورند که استقلال روی حرکات فرهاد مجیدی خلاصه می شود و تیم پرسپولیس بعد از باخت و تساوی های اول فصل کمی بهتر ظاهر شده اما هردو سایه سنگین انتقاد را بالای سر خود می بینند و شکست در دربی می تواند تبعات سختی را برای هرکدام به همراه داشته باشد!

نگاهی به آمار و خواندنی های داربی از گذشته تا به امروز

استقلال و پرسپولیس روز جمعه برای هفتاد و یکمین بار مقابل هم قرار می گیرند، اما در 70 بازی قبلی چه نتایجی رقم خورده است؟

نتایج رسمی ثبت شده بدین ترتیب است: 22 برد استقلال، 17 برد پرسپولیس و 31 بازی مساوی. 67 گل زده پرسپولیس و 64 گل زده استقلال . در میان برد های استقلال 3 برد در خارج از زمین مسابقه و با رای فدراسیون فوتبال به دست آمده است.

ترین های داربی

اولین بازی : پرسپولیس ۰ _ استقلال ۰

اولین اخراجی داربی: رضا وطنخواه ( پرسپولیس )

اولین مربیان داربی : پرویز دهداری (پرسپولیس) ،ایرج دانای فر (استقلال )

اولین هت تریک داربی: همایون بهزادی (پرسپولیس)

اولین بازیکن خارجی داربی: آلن ویتل (پرسپولیس)

اولین گلزن خارجی داربی: (عیسی ترائوره ) پرسپولیس

اولین گل داربی: احمد منشی زاده (استقلال)

سریع ترین گل داربی : علی سامره (استقلال )

صدمین گل داربی : یحیی گل محمدی (پرسپولیس)

دیرترین گل داربی : مازیار زارع (پرسپولیس) دقیقه94



رکورد بیشترین بازی در داربی

علی پروین (پرسپولیس) : 20 بازی بازیکن ، 22 بازی سرمربی

افشین پیروانی (پرسپولیس) : 18 بازی

علی جباری (استقلال ) : 17 بازی


حواشی داربی

پر تماشاچی‌ترین بازی استقلال و پرسپولیس در سال 1362 بود. در آن بازی که 15 مهر در ورزشگاه آزادی انجام شد بیش از 120 هزار نفر شاهد این دیدار بودند.

قاطع ترین برد و پرگل ترین بازی : پرسپولیس 6 - استقلال ۰

رکورد بی شکستی : احمدرضا عابدزاده در 8 مسابقه با پیراهن پرسپولیس و 5 مسابقه با پیراهن استقلال بدون شکست بوده است .




بهترین گلزنان دربی

صفر ایرانپاک ( پرسپولیس) با ۷ گل زده

حسین کلانی ( پرسپولیس) با ۶ گل زده

غلامحسین مظلومی و علی جباری (استقلال) با ۵ گل زده

مهدی هاشمی نسب با ۵ گل زده ؛۴ گل برای پرسپولیس و ۱ گل برای استقلال

همایون بهزادی (پرسپولیس) با ۴ گل زده



اما مرور به چند نکته خالی از لطف نیست:



- در سال ۱۳۴۸ بازی تاج و پرسپولیس در حالی که تا دقیقه ۸۲ با نتیجه یک بر صفر به سود تاج در جریان بود که در همین لحظه محمود خوردبین بازیکن تیم پرسپولیس گل تساوی را وارد دروازه‏ تاج کرد اما داور این گل را نپذیرفت و اعلام کرد که قبل از ضربه خوردبین خطای وی را بر روی قلیچ‌خانی گرفته‌است.که این امر با اعتراض پرسپولیسی‌ها و ترک زمین از سوی آنها منجر شد و بازی در نهایت سه بر صفر به سود استقلال اعلام گردید.

-در سال ۱۳۴۹ دو تیم تاج و پرسپولیس در ششمین بازی تاریخ خود در حالی که یک بر یک مساوی بود در دقیقه ۷۵ و به علت اعتراض بازیکن‌های پرسپولیس به قضاوت داور و در نتیجه ترک زمین از سوی فدراسیون سه بر صفر به نفع استقلال اعلام شد.

-در سال ۱۳۷۳ در حالی که نتیجه بازی تا دقیقه ۸۸ دو بر دو مساوی بود به علت هجوم طرفداران تیم پرسپولیس به داخل زمین و درگیری بازیکن‌های دو تیم با یکدیگر نیمه کاره پایان یافت و نتیجه این دیدار نیز ۳ بر صفر به نفع استقلال اعلام گردید

-در سال ۱۳۷۹ نیز بازیکن‌های استقلال و پرسپولیس بعد از بازی به زد و خورد پرداختند.نتیجه این بازی نیز دو بر دو مساوی به اتمام رسید.

-پرسپولیسی ها می توانند مدعی یک برد دیگر شوند! در جام حذفی سال ۶۷ پرسپولیس در ضربات پنالتی موفق به شکست استقلال شد، در حالیکه نتیجه این بازی همیشه در جدول عملکرد کلی دو تیم یک مساوی صفر- صفر ثبت شده است.

- ۳ برد استقلال در دو بازی دوستانه و یک بازی جام اتحاد بدست امده است که بازیهای غیر رسمی محسوب می شوند. نکته جالب در مورد بازی دوستانه سال ۴۹ که استقلال ۳-۲ برد این است که حتی مقررات یک بازی فوتبال در آن رعایت نشده است: عباس مژدهی بازیکن استقلال که تعویض شده بود در دقایق آخر به بازی برمیگردد و گل برتری استقلال را به ثمر می رساند که کاملا مغایر مقررات یک بازی رسمی است.


- در مورد آمار گلهای زده دو تیم نیز نکته جالبی وجود دارد؛ اینکه گلهای واقعی به ثمر رسیده در جریان بازی برای پرسپولیس 68 گل و برای استقلال 64 گل است، اما 3 گل پرسپولیس در کمیته انضباطی باطل و 5 گل به شمار گلهای استقلال اضافه شده است ، با این حال آنچه که اهمیت دارد، نتایج رسمی ثبت شده است که در بالا به آن اشاره شد، هر چند که برخی از این نتایج بر اساس مقررات تغییر کرده باشند.

ارسالی از سعید علیپور

انتهای گزارش اختصاصی/امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

برچسب ها گزارش خواندنی از داربی 71 / استیلی و مظلومی در دروازه بهشت و جهنم , دايي به ملاقات خوردبين رفت , اردوی رقیب: مظلومی قهر کرد، استقلالی ها اعتصاب! , یک هفته پیش از دربی / بادکنک آبی زیر چرخ تراکتور ترکید , گزارش تصويري : ذوب آهن 2 - 2 پرسپوليس , پرسپولیس , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی http://keyword.rozblog.com/Tag/%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%B3+%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF+Mihanmovie , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود فيلم , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی Atash Bas Dar Bimarestan , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی Blue Valentine , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی Burning Bright , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی Diaries The Vampire , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی serial geomon , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی The Borgias , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی The Borgiasدانلود با زیرنویس فارسی , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی The Borgiasدانلود سریال , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی Valentine day , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی Valentine روز عشق , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی Valentine هدیه , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی آتش بس در بیمارستان , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی آتش بس در بیمارستان دانلود , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی آتش بس در بیمارستان لینک مستقیم , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی آدرس جدید آریا فیلم , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی آدرس جدید وطن فیلم , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی اخبار سریال مختارنامه , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی ادرس جدید Mihanmovie , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی ادرس جدید میهن فیلم , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی ازدواج در وقت اضافه , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی ازدواج در وقت اضافه دانلود , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی اس ام اس Valentine , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی اسکار 2011، اسکار 2010، فیلم های اسکار 2011، فیلم های اسکار 2012، دانلود جدیدترین فیلم، هالیوود، زیرنویس فارسی، لینک مستقیم، , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی ايراني , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی با زیرنویس , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی بازیگران سریال مختارنامه , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی بیوگرافی سریال مختارنامه , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی خارجي , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی خبر درباره سریال مختارنامه , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی داستان سریال مختارنامه , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود Loft , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود Paramparça , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود Valentine با زیرنویس فارسی , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود ازدواج , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود اهنگ ارش و النا , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود جدید ترین فیلم های ایران , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود زیرنویس Good Day for It , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود زیرنویس Self Helpless , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود سريال ايراني , فوتبال عکس اس ام اس فیلم خارجی ایرانی دانلود سريال خارجي , فوتبال عکس ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 7740
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 198
  • بازدید امروز : 410
  • باردید دیروز : 233
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 2,059
  • بازدید ماه : 6,864
  • بازدید سال : 106,959
  • بازدید کلی : 1,245,854
  • کدهای اختصاصی
    پاپ اپ دانلود برنامه گوشی دانلود فیلم و سریال جدید آهنگ جدید برای دانلود دانلود آهنگ بندری